5 симптома, налагащи смяна на ангренажен ремък + цена

5 симптома, налагащи смяна на ангренажен ремък + цена

Скъсан ангренажен ремък последствия

Ангренажният ремък е много важен за вашия двигател. Ако той се скъса, може да се наложи да платите много сериозни разходи за ремонт. Разберете още сега кои са симптомите, които показват дефектен ангренажен ремък и колко ще ви струва подмяната му!

Таймингът е от значение, особено когато става въпрос за компонентите на двигателя на автомобила. Ако моторът на автомобила не е синхронизиран, производителността му се влошава видимо. Ето защо е важно да разпознаете симптомите на лош или дефектирал ангренажен ремък, преди да ви остави в безизходица на пътя.

В тази статия ще разгледаме по-подробно основните симптоми, които ще ви подскажат за проблем с ангренажа, за да знаете кога е дошъл период за смяна на ангренажен ремък. Също така разглеждаме и къде се намира ремъкът и анализираме на колко километра се сменя ангренажен ремък. Не случайно в ръководството на всеки автомобил има подробно описан интервал за смяна на ангренажен ремък и на кои определени километри, а не когато стане проблем и вече може да е късно.

В ТАЗИ СТАТИЯ ЩЕ ОТКРИЕТЕ:

1. Неравномерна работа на двигателя

Основният симптом, предвещаващ повреда при ангренажния ремък е свързан с производителността на мотора. Възможно е двигателят да не запали или ако изобщо заработи да липсва мощност. Във втория случай работата на мотора е съпроводена с чукане / тиктакане, както и със светване на лампата „check engine“. Тъй като ангренажният ремък е необходим, за да синхронизира отделните компоненти при работата на двигателя (най-вече валовете), то всяко изместване или разтягане ще доведе до неравномерна работа на мотора. Ако усетите, че двигателят работи неравномерно (притриса или почуква), то става въпрос за разминаване в синхронизацията на клапаните, което може да се дължи на прескочил зъб на ангренажен ремък.

С времето ангренажният ремък се разтяга. Това е нормално, но не трябва да се допуска разтягането да излиза извън допустимите норми. Когато това се случи синхронизацията на валовете се измества и е налице един от първите симптоми – трудно палене сутрин. Освен това зъбите на ремъка също се износват с времето и той може лесно да се приплъзне по разпределителните валове, което води до отваряне или затваряне на клапаните на цилиндрите, преди това да е необходимо. Тези ранни предупредителни знаци трябва да ви говорят за проблем с ангренажа, преди да се стигне до сериозна повреда на двигателя.

2. „Чукане“ от към мотора

Никога не трябва да се пренебрегват паразитните шумовете, идващи от двигателя. Ако забележите тиктакащ звук, идващ от двигателния отсек, той може да е причинен от износен ангренажен ремък.

Разпределителният ремък се закрепва за ролките, които задвижват разпределителния и коляновия вал на двигателя. Докато коляновият вал е отговорен за задвижването на буталата, то разпределителният вал е необходим за работата на клапаните на цилиндровата глава. Всяка промяна в синхронизацията на тази операция поради дефектен ремък може да причини тиктакане / тропане.

3. Пушек от ауспуха

Всеки път, когато форсирате двигателят на автомобила по-усилено, отколкото трябва, може да забележите присъствието на повече дим от изгорелите газове. Този симптом показва, че двигателят на автомобила ви е изправен пред проблем, който изисква незабавното ви внимание.

Неправилното синхронизиране на мотора, предизвикано от дефектен ангренаж, може да доведе до навлизане на въздух в горивната система в неподходящо време или до дисбаланс в съотношението на гориво-въздушната смес. Всичко това може да е причина за повече дим в изгорелите газове.

4. Лампата „check engine“ свети

Когато има някаква сериозна неизправност в двигателя или в неговите важни компоненти, на таблото за управление на автомобила светва лампата за проверка на двигателя. В някои случаи лампата за проверка на двигателя може да започне да мига, което означава, че трябва незабавно да спрете движението на автомобила.

Ако има проблем с разпределителния вал или със синхронизацията на ангренажния ремък, компютърът на колата ще запише грешка, която трябва да се прочете с диагностика за автомобили. Ако разполагате с OBD II скенер, можете сами да прочете записаните в паметта на колата кодове, за да видите какво не е наред с двигателя. Ако не знаете как става това, най-добре е да посетите професионален диагностик, за да разчете кодовете вместо вас.

5. Двигателят не пали изобщо

Ако ангренажният ремък не бъде сменен, преди да се скъса напълно, двигателят няма да запали. Ако стартерът се чува, че работи след завъртане на ключа, но въпреки това моторът не се стартира е почти сигурно, че разпределителният ремък вече се е скъсал. Ремъкът отговаря за синхронизирането на коляновия и разпределителния вал, така че без него запалването не може да се осъществи.

В някои случаи ангренажният ремък може да се скъса и по време на движение. Ако това се случи, може да възникнат допълнителни повреди по клапаните, ролките или буталата, когато те се „срещнат“.

Къде се намира ангренажният ремък?

Ремъкът се намира близо до предната част на двигателя и е изработен от гума със здрава армировка, покрит с пластмасов капак. Ако вместо това забележите здрава метална конструкция, то вашият автомобил най-вероятно използва верижна система за разпределение на валовете, наричана още ангренажна верига. При някои двигатели на Мерцедес и БМВ може да се намира в задната част, между мотора и скоростите. В този случай може да се окаже, че ще платите за смяна на ангренажен ремък цена, много по-голяма отколкото при двигател с предно разположен ремък.

На колко километра се сменя ангренажен ремък?

Смяната на ангренажния ремък се счита за част от нормалната поддръжка на автомобила. Точният интервал можете да намерите в ръководството за експлоатация на вашата кола. Повечето производители обаче препоръчват да го сменяте на всеки 75 000 до 100 000 км или ако възникнат проблеми преди това. Конструкцията на ангренажната веригата може да издържи по-дълго, тъй като е по-здрава, понякога до 190 000 км.

Никога не трябва да отлагате смяната на ангренажния ремък! Ако той се скъса, може да се наложи смяна или основен ремонт на двигателя, което е много по-скъпо.

Смяна на ангренажен ремък цена

Разходите за подмяна на ангренажен ремък зависят в голяма степен от марката и модела на автомобила, който управлявате. Ако разполагате с малък автомобил, разходите ви ще бъдат по-ниски от тези на повечето автомобили с V6 или V8  двигател например. Колкото по-малък е двигателят, толкова по-малко труд е необходим за разглобяване на частите. Освен това луксозните и по-високия клас автомобили могат да имат по-скъпи части или да изискват специални инструменти и познания, за да се извърши подмяната.

Освен ако нямате специални познания, не се препоръчва да извършвате тази подмяна самостоятелно. Ако не поставите (зацепите) правилно ангренажния ремък, това може да доведе до повреда на двигателя и да останете на пътя.

One Review

Comments are closed.