Автоклиматици са сложни системи, които не могат да бъдат ремонтирани току-така с чук и гаечен ключ.
И все пак има начини, чрез които да извършите „базова диагностика“ на климатика на вашия автомобил без да използвате каквито и да било инструменти.
Описаните в тази статия методи са валидни както за „климатиците“ така и за „климатрониците“.
Задължителни условия, които трябва да бъдат изпълнени преди да започнете:
- ОКОЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА не трябва да е по-ниска от 15 градуса по целзии (за препоръчване е 20+ градуса).
1. Включване / Изключване на АвтоКлиматика
Повечето автомобили са оборудвани с директен бутон за включване / изключване на климатика на колата, върху който е изписано АС. Някой коли, обаче, имат бутон ЕСОN, а на други контролът се осъществява през менюто на автомобила. (вижте снимките)
- ОТВОРЕТЕ КАПАКА на колата
- ЗАПАЛЕТЕ АВТОМОБИЛА и свалете двата предни прозореца
- ЗАГАСЕТЕ РАДИОТО (МЕДИЯТА) и въобще всяка джаджа, която издава звук
- ВКЛЮЧЕТЕ КЛИМАТИКА и слушайте внимателно
2. Визуална диагностика на компресора
От предишния абзац стана ясно, че компресорите са такива с електромагнитен съединител и такива без, които са постоянно зацепени. Разбира се, различават се и по вид – бутални, циклоидни и прочее, с механични регулатори на налягане и/или електронни.
Но това не е предмет на тази статия, тъй като тези компоненти няма как да тествате без наличието на професионална за целта техника!
В масовия случай компресорите се разполагат в предната част на двигателя и задължително по линията на каналния ремък (при някои автомобили от VAG и други може да се намират отзад и да са трудно достъпни дори за оглед без наличието на подемник).
Огледайте хубаво компресора – трябва да бъде идеално сух. Ако е мазен най-вероятно има пропуск (не е задължително, обаче, защото маслото може да идва от хидравликата или капака на клапаните, които се намират в повечето случаи отгоре му).
3. Диагностика на линиите за Високо и Ниско налягане
След като хубаво сте огледали компресора най-вероятно сте забелязали, че от него „излизат“ 2 две тръби – тънка (високо налягане) и дебела (ниско налягане).
- ОТВОРЕТЕ КАПАКА на колата
- ЗАПАЛЕТЕ АВТОМОБИЛА и оставете климатика да работи поне 5 минути
Проследете с поглед пътя на дебелата тръба от компресора по посока купето на автомобила и си изберете място, на което ще ви бъде удобно да проврете ръка и да я хванете.
Хванете с ръка металната част от тръбата. Тя трябва да бъде студена и влажна (кондензирала). Това означава, че автоклиматикът работи правилно. Ако тръбата не е мокра след 5 минути работа на климатика значи 100% сте за дозареждане на автоклиматик.
Имайте предвид следното – количеството фреон, наляганията в автоклиматичната система, външната температура и влагата във въздуха сa пряко свързани! Т.е. това, че работи добре при 20 градуса, не означава, че ще работи добре и при 35.
Единственият 100% метод за установяване количеството фреон в системата на вашия автоклиматик е чрез източването и претеглянето му със специализиран стенд за автоклиматици!
Какво трябва да знаете в заключение на всичко това?
Причините, поради които може да не работи добре (или изобщо) автоклиматикът на вашия автомобил, са много повече от изброените по-горе – регулатор на налягане в компресора, термо регулиращ вентил, запушена капилярка, спукани радиатори и/или тръбни пътища, счупен съединител и още много други.
Какъвто и да е проблемът, колко по-рано го отстраните толкова по-евтино!
Ние от „D&D Авто Сервиз“ ви предлагаме Професионално Зареждане, Пълнене и Ремонт на Автоклиматици с гаранция до 24 месеца!