Как сами да тестваме климатика на колата?

Автоклиматици са сложни системи, които не могат да бъдат ремонтирани току-така с чук и гаечен ключ.

И все пак има начини, чрез които да извършите „базова диагностика“ на климатика на вашия автомобил без да използвате каквито и да било инструменти.

Описаните в тази статия методи са валидни както за „климатиците“ така и за „климатрониците“.

Задължителни условия, които трябва да бъдат изпълнени преди да започнете:
  • ОКОЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА не трябва да е по-ниска от 15 градуса по целзии (за препоръчване е 20+ градуса).

1. Включване / Изключване на АвтоКлиматика

Повечето автомобили са оборудвани с директен бутон за включване / изключване на климатика на колата, върху който е изписано АС. Някой коли, обаче, имат бутон ЕСОN, а на други контролът се осъществява през менюто на автомобила. (вижте снимките)

Бутонът АС е ясен – щом свети, значи е включен. ЕСО/N идва от economy. Ако бутонът ЕСО/N свети, то климатикът е изключен! Ако вашият автомобил е „Opel Astra H“, например, ще трябва да включите вашия климатик през менюто на автомобила (за всяка марка и модел менюто е различно). Ако не се ориентирате как – изпратете ни запитване!Така, след като установихте откъде да включите автоклиматика нека пристъпим към практическата част от теста:
  1. ОТВОРЕТЕ КАПАКА на колата
  2. ЗАПАЛЕТЕ АВТОМОБИЛА и свалете двата предни прозореца
  3. ЗАГАСЕТЕ РАДИОТО (МЕДИЯТА) и въобще всяка джаджа, която издава звук
  4. ВКЛЮЧЕТЕ КЛИМАТИКА и слушайте внимателно
Първоначално ще чуете „изсъскване“, идващо от към таблото, което трябва да изчезне напълно след 3 до 5 секунди. Ако шумът не спре, значи количеството фреон е твърде малко и имате нужда от зареждане на автоклиматик.Ако компресорът на климатика на вашия автомобил е с електромагнитен съединител ще чуете „щракване“ от към двигателя. Ако е с постоянно зацепен компресор слушайте за „съскане“.

2. Визуална диагностика на компресора

От предишния абзац стана ясно, че компресорите са такива с електромагнитен съединител и такива без, които са постоянно зацепени. Разбира се, различават се и по вид – бутални, циклоидни и прочее, с механични регулатори на налягане и/или електронни.

Но това не е предмет на тази статия, тъй като тези компоненти няма как да тествате без наличието на професионална за целта техника!

В масовия случай компресорите се разполагат в предната част на двигателя и задължително по линията на каналния ремък (при някои автомобили от VAG и други може да се намират отзад и да са трудно достъпни дори за оглед без наличието на подемник).

Огледайте хубаво компресора – трябва да бъде идеално сух. Ако е мазен най-вероятно има пропуск (не е задължително, обаче, защото маслото може да идва от хидравликата или капака на клапаните, които се намират в повечето случаи отгоре му).

Ако „омазняване“ има и не сте 100% сигурни откъде идва – посетете ни за диагностика!

3. Диагностика на линиите за Високо и Ниско налягане

След като хубаво сте огледали компресора най-вероятно сте забелязали, че от него „излизат“ 2 две тръби – тънка (високо налягане) и дебела (ниско налягане). 

  1. ОТВОРЕТЕ КАПАКА на колата
  2. ЗАПАЛЕТЕ АВТОМОБИЛА и оставете климатика да работи поне 5 минути

Проследете с поглед пътя на дебелата тръба от компресора по посока купето на автомобила и си изберете място, на което ще ви бъде удобно да проврете ръка и да я хванете.

Хванете с ръка металната част от тръбата. Тя трябва да бъде студена и влажна (кондензирала). Това означава, че автоклиматикът работи правилно. Ако тръбата не е мокра след 5 минути работа на климатика значи 100% сте за дозареждане на автоклиматик.

Имайте предвид следното – количеството фреон, наляганията в автоклиматичната система, външната температура и влагата във въздуха сa пряко свързани! Т.е. това, че работи добре при 20 градуса, не означава, че ще работи добре и при 35.

Единственият 100% метод за установяване количеството фреон в системата на вашия автоклиматик е чрез източването и претеглянето му със специализиран стенд за автоклиматици!

Какво трябва да знаете в заключение на всичко това?

Причините, поради които може да не работи добре (или изобщо) автоклиматикът на вашия автомобил, са много повече от изброените по-горе – регулатор на налягане в компресора, термо регулиращ вентил, запушена капилярка, спукани радиатори и/или тръбни пътища, счупен съединител и още много други.

Какъвто и да е проблемът, колко по-рано го отстраните толкова по-евтино!

Ние от „D&D Авто Сервиз“ ви предлагаме Професионално Зареждане, Пълнене и Ремонт на Автоклиматици с гаранция до 24 месеца!

🔎 ВИЖТЕ ОЩЕ:

Facebook
Skype
WhatsApp
Email
Print
Уважаеми Клиенти,

Автосервизът ни в Младост се мести на нова локация от  1ви Април 2024.

Адресът е кв. Дружба, бул. Проф. Цветан Лазаров 32 (бившият Юнитрейд Х Сервиз)

Очакваме ви!

Уважаеми Клиенти,

Автосервизите ни в Дружба и Люлин няма да работят от 23ти Декември до 6ти Януари 2025г. включително.

Желаем Ви весела Коледа и щастлива Нова година!

Уважаеми Клиенти,

Автосервизите ни в Дружба и Люлин няма да работят от 20ти Август до 8ми Септември 2024г. включително.

Желаем Ви незабравимо лято!

Уважаеми Клиенти,

Автосервизите ни в Младост и Люлин няма да работят на 6, 7 и 8ми Май 2023 г. включително.

Желаем Ви весели празници!

Уважаеми Клиенти,

Автосервизите ни в Дружба и Люлин няма да работят от 3ти до 6ти Май 2024 г. включително.

Желаем Ви весели празници!