Зареждане на Автоклиматици – тема, която вълнува всеки шофьор щом температурите тръгнат нагоре.
Предполагаме се чудите обаче защо всяка година? Защо не зареждате домашния си климатик ежегодно, а климатикът на колата се нуждае от по-честа профилактика?
Навременното обслужване на вашия автоклиматик преди летния сезон ще ви спести много и скъпо струващи ремонти.
Автомобилните климатични системи
имат по-различно устройство от тези във вашия дом. За разлика от домашния ви климатик, чиито тела са свързани чрез твърда връзка с медни тръби, то при автомобилния климатик тези връзки са съставени от гумени / силиконови О-пръстени.
Това е така предвид факта, че всички компоненти в двигателния отсек са подложени на силни вибрации, предизвикани от работата на самия двигател.
Ако връзките между отделните части бяха “твърди”, то щяха да се разбият много бързо!
Какво общо има това с изпускането на фреон?
Както всяка затворена херметична система и тази на автоклиматиците търпи износване и стареене. С всяка изминала година частите стават все по-стари, не все по-нови.
Споменатите по-горе силиконови О-пръстени се разширяват и свиват десетки хиляди пъти през жизнения цикъл на автомобила ви, благодарение на постоянното загряване и изстиване. След време те са тотално амортизирани и изгубили своята еластичност.
Това неминуемо води за загуби на фреон и нужда от пълнене на автоклиматика!
Ежегодната проверка на О-пръстените се прави с цел ранното откриване на малки пропуски, преди да са се превърнали в големи и скъпо струващи ремонти.
Има ли други причини, които да налагат ежегодното дозареждане с фреон?
Фреонът в автоклиматика на колата е 3 компонентен ( при най-новите 4 ). Всеки един от компонентите обуславя хладилните качества на фреона. Те са с различно тегло на атома и инертност.
Това ще рече, че при наличието на пропуск в авто климатичната система, фреонът не губи по равно количество от всеки компонент. Най-летливият и инертен изчезва първи.
Това силно нарушава качествата на фреона и той губи своята охладителна способност!
Трябва ли да се зарежда масло заедно с фреона?
Зареждане на автоклиматик с масло е операция, също толкова важна, колкото и пълненето с фреон.
Автомобилните климатици са безкартерни, за разлика от домашните. Това ще рече, че маслото циркулира с фреона и се разтварят едно в друго.
Когато автоклиматикът има пропуск и от там изтича фреон, изтича и масло.
Маслото в автоклиматиците е силно хигроскопично!
Това е другата причина, поради която е хубаво да се обновява често.
Маслата PAG ( поли алкалин гликол ) имат способността да поглъщат бързо влагата от въздуха в големи количества ( когато в системата има пропуск ) и така губят смазочните си свойства. Това може да доведе до силно триене в частите на компресора на климатика, прегряване и блокиране.
Как ежегодната профилактика на авто климатика ни спестява пари?
В “D&D Авто Сервиз” разполагаме с висок клас автоматизирани стендове DENSO, които ни позволяват ефективно да изтегляме, рециклираме и пречистваме остатъчния фреон от автомобила ви, да извършим ваккум тест и да го дозираме с фреон и масло точно по предписанията на завода производител.
Нашите механици са с дългогодишен опит в откриването на пропуски, ремонт на компресори, кербоването на фреонови маркучи, аргоновите заварки и други.
Навременната проверка на вашия автоклиматик може и ще ви спести много и скъпо струващи ремонти!