Проблемите с автомобила са само част от нещата, които могат да ви предизвикат главоболие, особено когато времето захладнява, а от духалките на таблото излиза студен въздух. Това е основателна причина да се тревожите, а и прави престоя в автомобила неприятен.
Има няколко причини, които водят до проблеми, изискващи ремонт на авто парно, тъй като то е съставено от множество части в една обща система и практически всяка една от тях може да даде дефект.
А това са 5те най-често срещани причини, които водят до ремонт на авто парно:
Нека разгледаме по-подробно всяка от тях в следващите редове.
1. Недостатъчно антифриз в охладителната система.
Автомобилът ви използва антифриз – най-често в съотношение 50% концентрат и 50% дестилирана вода – за да охлажда двигателя през горещите летни месеци, а зимата да служи като топлообменник между студения радиатор в купето и топлия двигател.
На двигателят е нужно време и гориво, за да загрее до комфортна температура. Ако това не се случва изобщо или става бавно първото нещо, което трябва да проверите е количеството на антифриз.
В случай, че капачката не е добре затегната това е основателна причина водата да се изпари и количеството антифриз да намалее.
2. Течове от системата.
Много са местата по охладителната система, които могат да протекат – маркучи, радиатори, връзки, водна помпа и други. Препоръчително е преди всеки зимен сезон да се прави подробен оглед на цялата анфризна система от сервиз авто парно, за да си гарантирате още едно неприятно изживяване по-малко.
3. Проблем с топлообмена.
Антифризът се движи в охладителната система благодарение на водната помпа (при някои автомобили има допълнителни електрически помпи). Отнема температурата от двигателя и я “изхвърля” чрез топлообмен с радиаторите – външният през лятото и вътрешното радиаторче в таблото през зимата. Най-често топлообменът е нарушен от боклуци, препречващи пътя на въздуха през радиаторите. Ето и признаците:
- Шум от вентилатора и намален дебит на въздуха
- Сладникава миризма на влага от духалките
- Прегряване на мотора
Във всички случаи е много важно радиаторите да бъдат чисти и въздухът да минава свободно през ламелите. Само така може да се гарантира правилен топлообмен.
4. Неизправен термостат.
Насочването на антифриза през различните кръгове на охладителната система става посредством термостата. Той използва проста физика, за да си свърши работата – при достигане на температура над 90 градуса, капсулата се разширява и отваря клапан, който насочва антифриза към големия кръг (външния радиатор). Охладителната течност реагира предвидливо, тъй като всеки флуид в затворена система “избира” най-малкото съпротивление.
В случай, че автомобилът ви работи доста време, а топъл въздух почти няма е 99% сигурно, че термостатът е останал в “отворено” положение и антифризът се върти в големия кръг, вместо в малкия, който осигурява отоплението на купето.
5. Запушени радиатори и/или Дуо вентили.
Много шофьори пренебрегват нуждата от смяна на антифриз, но и той както всеки друг флуид “старее” и образува отлагания рано или късно.
Тези “отлагания” се откъсват в един момент и започват да циркулират в охладителната система като натрупвайки се в крайна сметка образуват запушвания. Това води до намален дебит на антифриз и недостатъчен топлообмен. Ремонт на авто парно е наложителен в най-кратки срокове!