Устройството на една автоматична скоростна кутия е доста по-сложно, в сравнение с ръчната трансмисия, при която принципът на работа е по-прост и повредите често са причинени от самите шофьори, които не ги експлоатират правилно.
При автоматиците обаче е почти невъзможно да се случи проблем, причинен от неправилно използване, тъй като за превключването на скоростите се грижи доста сложна електроника.
Какво тогава предизвиква проблемите на автоматичните скоростни кутии?
Маслото в автоматичната скоростна кутия
е нещо повече от просто лубрикант, който смазва движещите се части вътре в нея. Също така има ролята да пренася въртящия момент от двигателя и да охлажда частите в скоростната кутия.
Маслото е навсякъде!
Как работи хидравликата в една автоматична скоростна кутия?
„Магията“ в автоматичните скоростните кутии се случва благодарение на хидравликата. На кратко – маслото движи компонентите на трансмисията под много високо налягане. Това се постига чрез пренасочването му по определени канали и клапани.
По време на циркулацията, маслото преминава през множество филтри, клапани и капилярки. Също така и през охладители и, да не забравяме на последно място, преобразователя на въртящия момент.
И сигурно се чудите как това влияе на интервала за смяна масло на автоматичната скоростна кутия?
Замърсяванията в маслото.
Всеизвестен факт е, че съединителят се износва с времето. А автоматиците имат по няколко съединителя. Приплъзването на амбреажа е част от неговото нормално функциониране. Но при това „приплъзване“ феродото се изтърква и къде мислите, че отива?
В маслото!
Освен това, маслото „поглъща“ и всички останали замърсители, идващи от триенето на лагерите и другите движещи се компоненти като клапаните, зъбните колела и прочее.
Предполагаме се досещате вече, че рано или късно замърсяванията в маслото започват да се отлагат по стените на клапаните, филтрите и капилярките.
Ако не извършите смяна масло автоматична скоростна кутия навреме първите проблеми, които ще се появят са:
- Трудно или забавено превключване на скоростите
- Загуба на мощност
- Висок разход на гориво и други.
Най-лошото, което може да се случи е да се запуши основният филтър. Това означава, че скоростната кутия ще остане без масло. Е, досещате се какво ви очаква след това…
Машинна смяна и промивка на автоматична скоростна кутия.
Машинната смяна масло в автоматичната скоростна кутия е задължителна процедура, която ви гарантира 100% подмяна на маслото, за разлика от ръчната, при която се сменява едва 50% от него.
За да се осигури качествена промивка се налага използването на 2-3 литра допълнително масло и задължителна смяна на основния филтър.
Ние от „D&D Авто Сервиз“ ви съветваме да сменяте маслото на автоматичната скоростна кутия в посочения от завода производител интервал. Ако не знаете кога за последно се е случило това, то сменете го преди да се е превърнало в голям и скъпоструващ ремонт!